torsdag 27 februari 2014

Hjälp!

Jag är i stort behov av råd från er som har erfarenhet av barnböcker på ett eller annat sätt. Jag har ett par frågor som jag skulle bli oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med:

Fråga nr 1
Jag håller på att göra en enklare faktabok om valpning för barn i 6-9-årsåldern. Den kommer att bli drygt 80 sidor med många färgbilder. Även om jag trycker den med mjuka omslag (PoD) så innebär antalet färgbilder att produktionskostnaden blir ganska hög. Då jag själv inte har barn (eller barnbarn) i rätt ålder undrar jag vad som kan vara rimligt att betala för en sån bok. Vad tycker du?

Fråga nr 2
Kan ovanstående bok vara intressant att ge ut i e-boksformat? Läser barn i den åldern berättelser på skärm eller platta? Vad har du för erfarenhet av det?

Svara gärna på mina enkäter här i högermenyn (tom 31/3), skriv en kommentar eller maila mig dina synpunkter!

Inga kommentarer: