torsdag 16 januari 2014

Vidareutbildning på G

Nästa vecka påbörjar jag en vidareutbildning på Bibliotekshögskolan i Borås på halvfart och distans. Planen är att knyta ihop min tidigare något spretiga utbildning och erfarenhet till en yrkesexamen. Kanske inte nödvändigtvis för att jobba som bibliotekarie i framtiden men för att den här utbildningen ger många möjligheter för en obotlig boknörd, som jag. Under min studietid kommer vår företagsverksamhet att få gå på sparlåga. Duo Dito Förlag kommer bara att ge ut redan planerade titlar under året och har med andra ord även fortsättningsvis manusstopp. Jag kommer att fortsätta driva Bokeributiken och Bokeriassistans men endast på deltid. Eftersom jag varit ganska osäker på hur jag skulle välja att utforma mina framtidsplaner efter årsskiftet, har jag inte bokat in några nya layout-uppdrag alls för 2014. Men nu när jag bestämt mig tar jag gärna emot förfrågningar igen! Här kan du se lite av det jag gjort tidigare när det gäller boklayouter.Vill du ha hjälp med sättning och/eller framsideslayout inför tryck och egenutgivning- Hör av dig!

Det ska bli spännande att börja plugga igen! Visserligen var det inte så väldigt länge sedan (-06) men ändå ... Eftersom jag redan har studerat en massa år på högskola så kan jag inte ta CSN. Därför tar jag inte bara emot nya uppdrag via företaget, utan söker även deltidsjobb i Jönköping/Nässjö-trakten eller på distans för att hjälpa till att finansiera studierna. Har du något bra jobbtips? Så länge jobbet inte är allt för tungt fysiskt (har en halvkass axel) så är jag beredd att sätta tänderna i det mesta. Mer om mig och min bakgrund kan du läsa om här eller på min profil på LinkedIn. Jag är riktigt taggad inför framtiden och ser fram emot nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen