söndag 26 januari 2014

Boka boklayout!

Eftersom jag inte var säker på hur mina planer efter årsskiftet skulle se ut, så har jag inte bokat in några layoutuppdrag för våren. Nu har jag ju bestämt mig för att det blir studier på halvfart och kommer därför att ta emot vissa uppdrag via Bokeriassistans igen. Så vill du göra slag i saken och förverkliga din dröm om att ge ut en egen bok. Ditt manus måste naturligtvis vara färdigskrivet. Under våren erbjuder vi inte manusutveckling eller redaktörstjänster men behöver du hjälp av en lektör eller språkgranskare innan manuset är färdigt för tryck, kan vi förmedla kontakt. Beställer du layout före den 15 april så bjuder vi på provtryck.

Pris: Grundkostnaden för sättning och layout är 5000 kr (inkl moms) för en inlaga upp till 300000 tecken inkl mellanslag. Tilläggskostnad/1000 tecken (inkl mellanslag) är 1000 kr. Allt är inkl moms. I priset ingår omslagsdesignen. Halva kostnaden betalas innan uppdraget påbörjas och resten då arbetet är avslutat och godkänt av dig som uppdragsgivare. Så här går det till:
1. Jag gör en grovsättning av manuset och ger några förslag på omslagsdesign som jag skickar till dig via mail i pdf-format. Du gör en korrekturläsning och ger förslag på förändringar i omslagsdesignen.
2. Jag utför dina önskade ändringarna och gör en finsättning av inlagan med manuella avstavningar och en slutversion av omslaget. Sedan rekommenderar jag dig att göra ett provtryck (ingår normal ej i priset men beställer du före den 15 april så bjuder vi på det). 
3. Jag gör ev. ändringar och levererar sedan både omslag och inlaga som färdiga tryckfiler till dig eller direkt till tryckeriet. 
OBS! Tryckkostnader ingår ej! Vill du ha hjälp med administration av tryck och uppläggning på Bokrondellen så kan vi ombesörja detta. Vi kan även återförsälja din bok i vår Bokeributik men huvudansvaret för marknadsföring och försäljning av boken står du för. Låter det intressant? Skicka ett mail till mig för närmare info och bokning!
Några av de omslag jag gjort för Bokeri. Omslagen jag gjort till Duo Dito Förlag - se här!

Vill du köpa böcker till fyndpris? Då kan jag passa på att tipsa om att vi just nu gör en lagerrensning i Bokeributiken och därför säljer vi ut flera titlar till superpris. Eller vad sägs om min bok Älskade ungar i tryckt format för 29 kr? Är du intresserad av homeopati ska du definitivt passa på att titta närmare på serien Materia Medica Viva! Här hittar du Bokeris lagerrensning!




Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen