onsdag 25 december 2013

Dan efter dopparedagen

Jag älskar julen! Men idag är både Peter, jag och hundarna dagen efter på alla sätt och vis. Igår firade vi nämligen jul med besked. Vi inledde med  med grötfrukost tillsammans med drygt halva gänget av våra "barn" och deras respektive. Till lunchen vid Kalle var det bara vi och Stefan men på kvällen kom resten av gänget (och några av dem för andra gången samma dag) för att äta julmiddag tillsammans. Firandet pågick långt in på nattkröken. Härligt att  vi fortfarande får chansen att träffa alla våra sju, numer vuxna barn, på julafton. Texten till julsången Mer Jul (en svensk modern klassiker som skrevs av Adolphson och Falk 1982) beskriver mitt förhållande till julen ganska bra. Men en (!) dag om året räcker utan tvekan för att tillfredsställa mig!

Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer.


Husse och tjejerna myser i soffan. Idag blir det en riktig vilodag!
Morgongänget (utom jag). Stefan, Glenn, Sanna och Johan (till vänster på bilden).
Peter, Jocke (som knappt syns bakom pappa), Anna och hennes Jocke (till höger).
Patrik, Stefan och Rikard tar för sig av det kallskurna på kvällen. Mums!
Tack till bästa kocken Peter - Det blev en god jul på mer än ett sätt!
Mycket trevligt prat blev det, förstås. Här är jag, Ida och Sabina igång för fullt.
Hela kvällsgänget (utom Peter). Stefan, Sabina, Ida och Jag (t.v.) Sabinas kille
Patrik med  lilla Moltas i famnen, Idas Rikard, Sannas Glenn och Sanna (t.h.)

God fortsättning alla! 

Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen