fredag 19 juli 2013

Ett oskrivet blad

Har semester en vecka till men i mitt huvud är jag (som så ofta) redan på väg in i framtiden. Efter ledigheten ska jag göra de sista redigeringarna av novellantologin Dåtidsnovellen (som har release den 15/9) och förbereda Duo Dito Förlags tredje och sista novelltävling Framtidsnovellen (mer info om tävlingen kommer snart) och jobba med ytterligare bok som är planerad för utgivning i höst (mer info om det kommer också snart). Sedan har jag inget mer bokat. Inte ännu!

Bestämde mig redan tidigare i vintras (när jag tvingades till eftertanke p.g.a. ett gipsat ben i mååånga lååååånga veckor) för att inte boka in några nya uppdrag via företaget. Efter att ha jobbat stenhårt i åratal med att försöka förverkliga mina förlags- och bokvisioner har jag fått träsmak i baken = dags att göra något annat ett tag! Söker därför nu med ljus och lykta efter ett spännande, lite längre uppdrag/anställning/projekt att sätta tänderna i under hösten. Har kommit in på en vidareutbildning på högskolan men är faktiskt mycket mer sugen på att jobba än att plugga så jag väntar ett tag till med att ta det beslutet. Jag har alltså inte tackat ja. Inte ännu!

Så just nu ligger framtiden framför mig som ett oskrivet blad. Och det känns väldigt ovant för ett ständigt planerande kontrollfreak som jag... men SÅ spännande!

Inga kommentarer: