måndag 17 juni 2013

Ett år idag!

Hurra, hurra, hurra - Idag firar vi ett år med LCHF

13,5 kg har jag gått ner hittills. Det är väl inte så himla illa, eller hur? Men för min del har det inte alls bara inneburit att jag gått ner i vikt, utan framför allt att jag mår SÅ mycket bättre än jag gjorde när vi startade. Detta är inte en bantningsmetod, utan snarare en livsstilsförändring för mig och jag har inga som helst planer på att börja äta "vanlig" mat igen. Har verkligen ingen lust att tvingas ta till ett helt artilleri med mediciner mot högt blodtryck och diabetes II bara för att få stoppa i mig vitt mjöl och socker!

Jag har förstås en bra bit kvar till min målvikt och de senaste två-tre månaderna har vågen faktiskt stått helt stilla. Trots detta så har midjemåttet minskat drastiskt - Nice! Det är så mycket roligare att köpa nya kläder nu. För att fortsätta gå ner i vikt måste jag nog börja träna lite mer aktivt nu. Det är ju inte helt enkelt eftersom benet jag bröt i vintras fortfarande inte riktigt vill vara med fullt ut. Men jag får väl försöka hitta något som funkar. Nästa år vid den här tiden så hoppas jag att jag kommit ytterligare en bit på väg!


1 kommentar:

kersogras sa...

Det låter bra, fortsätt så! / kers