lördag 13 april 2013

Frihet i sikte

Fantastiskt hur snabbt vi kan ändra perspektiv beroende på vad som händer oss i livet. Sånt som vanligtvis är alldeles självklart (som att gå och klara sig själv) kan bli till stora segrar i ett annat läge. Är SÅ glad och tacksam över att både mitt brutna ben och min onda nacke läker. Och att mina problem trots allt är övergående! Har extremt svårt att behöva be om hjälp för minsta lilla men kanske är det nyttigt med lite ödmjukhetsträning ibland? Just nu är jag i alla fall alldeles överlycklig! 

Varför är jag så lycklig, kan man undra? Jo, för nu kan jag äntligen stappla omkring här hemma med hjälp av endast en krycka. Att kunna parkera gåbocken gör att jag känner mig liiite mindre som en gammal tant. Visserligen blir foten fortfarande väldigt lätt blåaktig och ganska svullen - Men det funkar att gå med bara lite stöd! Ni anar inte vilken frihet det är att få en hand ledig när tar mig fram! Jag kan faktiskt ta med mig en kopp kaffe utan att trassla, lägga in tvätt i maskinen och ta en dusch stående på golvet. Jag kan själv - Jippie! Efter drygt två månaders stark rörelsebegränsning känns det helt underbart!!!

2 kommentarer:

Anders Textorius sa...

Härligt!!!

Jovisst är det märkligt hur ens perspektiv genom livet förändras :-)

kersogras sa...

Visst är det jobbigt att behöva be om hjälp, man önskar att omgivningen ska förstå och se att man behöver deras hjälp! / mamma

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen