måndag 11 februari 2013

Högläge


Så hände det som inte borde ha hänt. Särskilt inte just nu när jag precis startat upp mitt nya deltidsjobb och fortfarande har valpar i huset. På en hundradels sekund förändrades mina förutsättningar radikalt - åtminstone för de närmaste veckorna. Lördagskväll, promenad med hundarna, nysnö som dolde en förädisk isfläck och nu ligger jag här med en gipsad fot i högläge. Jag hörde hur det knakade till när jag föll så jag visste direkt att det var kört.

Tur i oturen: Det blev en "ren" fraktur alldeles ovanför höger fotled som inte behövde opereras. Det som gäller nu är minst 6 veckors gips när jag inte får belasta foten det minsta. Med andra ord så är det kryckor som gäller när jag måste ta mig någonstans som exv. på toa. Det går så där. Eftersom jag sedan tidigare har problem med nacke och axlar så är det faktiskt ganska tufft att ta sig fram på detta vis. Men det kunde så klart ha varit värre. Är himla glad att jag har en underbart tålmodig man och vuxna "barn" med stora hjärtan som kan och är villiga att hjälpa till!


Före gipsningen ...

... efter gipsningen - med foten i högläge.

Inga kommentarer: