torsdag 14 februari 2013

Det ska vi fira!

Idag är det inte bara Alla hjärtans dag utan också min käre fars födelsedag.


En smula begränsad (för att inte överdriva) av mitt gipsade ben så passar jag på att blogga lite. Födelsedagar i familjen firar vi så klart men jag har alltid tyckt att Alla hjärtans dag är ett lite onödigt, kommersiellt jippo som är alldeles för amerikanskt för min smak. Att man älskar sina nära och kära är väl något som man bör visa varje dag genom sina handlingar? Men okey, det skadar väl i och för sig inte att uppmärksamma kärleken lite extra ibland kanske. Är inte någon särskilt romantisk typ egentligen (är lite för jordnära för att falla för de stora gesterna) men det finns faktiskt en Alla hjärtans dag som alltid  kommer att finnas i mitt minne som alldeles särskilt betydelsefull ...

För lite drygt sju år sedan hade jag precis "träffat" en smålänning online. Vi fick kontakt via Mötesplatsen av en ren slump. Han hade loggat in för att söka vänner och jag för att kolla in min bästa väninnas tänkbara dater. Jag skulle precis logga ut när han dök upp på chatten och bad honom därför att maila istället. Och det gjorde han. Under ett par veckor mailade, smsade och pratade vi i telefonen. Intensivt! Det var överaskande och oväntat hur starka känslor som väcktes. På Alla hjärtans dag ringde ett blombud på dörren och överlämnade denna vackra ros med en hälsning från Peter. Kan väl inte påstå att det var avgörande för vårt kommande förhållande och blivande äktenskap men en av de finaste minnen jag har av Alla hjärtans dag är det definitivt!

Vackraste rosen från min älsklings man, Peter!


Jag önskar alla mina kära en härlig dag!

Inga kommentarer: