måndag 7 januari 2013

Slut och början

Början  och slut i omvänd ordning: Slut på julledigheten och början på det nya arbetsåret. Älskar mitt jobb men har verkligen ansträngt mig för att lägga det på hyllan under helgerna. Och har faktiskt lyckats ovanligt bra. Men nu ska det bli roligt att sätta fart igen med nya tag! Många spännande projekt är på gång både på Duo Dito förlag och Bokeri.se. Jag kommer bara att köra på halvfart tills valparna är levererade i slutet av januari eftersom de kräver massor av tid - Men även det är ett kärt bestyr!


Först på Duo Dito listan-står utgivning av Dåtidsnovellen och läsning av manus vi fått in till förlaget. Vi har flera spännande manusförslag att ta ställning till men vår utgivning är ju begränsad så det är många manus vi måste tacka nej till, tyvärr. Att refusera ett riktigt bra manus pga förtagsekonomiska skäl är bland det tuffaste som finns. Men den som ger in i leken - får leken tåla. Och då syftar jag främst på mig själv i min roll som förläggare men det gäller förstås författare också.

Att-göra-listan för Bokeri.se är lång. Dels har vi ett flertal bokproduktioner bokade under våren, inklusive min egen roman Barndomsarv som ska ut inom kort. Dels kommer vi att göra en rejäl omarbetning av sajten och hur den fungerar för egenutgivare och medlemmar. (Återkommer med info till berörda inom kort.) Vi har också Poesi Projektet 2013 på gång tillsammans med Minbok.nu och det ska bli riktigt spännande att läsa alla bidrag. Förutom allt detta så har jag ett mer långsiktigt uppdrag (2 dagar/veckan) som kör igång i februari. Så en riktigt spännande vår ligger framför mig!

Hur ser dina vårplaner ut?


Inga kommentarer: