söndag 13 januari 2013

Rivstart

Nu har det nya året börjat med en riktig rivstart. Mellan valppyssel, Ruths självbiografi, köksrenovering, manusläsningar och det "vanliga" jobbet, har jag provjobbat också. Och nu är det klart! Fr.o.m. februari och minst ett år framåt så kommer jag att vara anställd 16 timmar/veckan för Studieförbundet Vuxenskolan i Nässjö. Jag kommer att jobba med aktivering av boende på ett vårdhem med olika typer av kreativt skapande. Det ska blir riktigt roligt och stimulerande!


Jag är så himla glad att jag äääääntligen lyckats hitta ett spännande deltidsjobb som löper under lite längre tid och som är lagom i omfattning för att jag fortfarande ska kunna driva företaget vidare! Dels ska det bli skönt att få en lite mer fast ekonomisk bas. Dels ska det bli skönt att få bryta allt ensamarbete framför skärmen med att vara lite mer social ett par dagar i veckan. Inte bara ibland (som när jag kör kurser och regiuppdrag) utan mer regelbundet. Ändå har jag tid kvar (tre arbetsdagar) att fortsätta utveckla vår verksamhet. Det kunde knappast vara bättre!

Fram tills i februari, då jag börjar jobba på vårdhemmet, är det minst sagt fullt upp. Har flera layoutuppdrag på gång och ett helt gäng valpar som ska levereras inom ett par veckor. Jag passar på att umgås så mycket som möjligt med valparna när de är vakna och jobbar när de sover. De är så himla härliga och det är ett privilegium att få se dem utvecklas. Nu är alla tjejer bokade men vi har fortfarande fyra supergoa grabbar kvar. Kan man vara så mycket sötare är så här?

Våran lilla keepergirl Jazz (6,5 veckor)

Är du nyfiken eller kanske intresserad av att köpa någon av våra valpar så kan du se bilder och läsa mer på vår hundblogg: Geishamor & flocken.

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Du verkar ha hittat en härlig lösning på tillvaron, tycker jag.

Valparna är underbara Så fort de blir stora, tänker jag. Gäller att ta vara på tiden när de är små.

Allt gott!
Anna-Karin

Helena Dahlstrand sa...

Ja, jag hoppas det ska bli bra med jobbet! :)

Visst är valparna helt underbara! Jag är så kär i dem allesammans så jag kommer få svårt att släppa dem. Å' andra sidan så skulle det nog vara liiiite jobbigt att ha alla kvar om ett halvår-år. Phu! Nej, det är nog bäst bara att njuta medan man har dem till låns, ändå.