fredag 18 januari 2013

Idag är ingen vanlig dag ...

... för idag är det Peters födelsedag! 

Grattis min älskling! 
Peter  - the bassman - på scenen med Allan Beddo Band.


Vi brukar inte fira födelsedagar så där väldigt mycket men kaffe på sängen och en liten present fick han i alla fall vid 5.30 i morse, min käre man. Och i eftermiddag kommer åtminstone de flesta i kidzen (de som kan) i klanen Dahlstrand/Simonsson på en fika. Roligt!

Både den här helgen och nästa vecka är absolut fullbokade på privatfronten. Vi har en låååång att-göra-lista:

1. Julen ska städas bort idag. Ja, jag vet att det verkligen är på tiden men valparna är nästan ett heltidsjobb nu när de blivit så stora och jag har inte riktigt hunnit med. Dessutom så drar jag mig alltid in i det sista när det gäller att plocka ner alla mysiga julbeslyningar. Men nu måste jag nog i alla fall. Hela huset är ändå i stort behov av en rejäl avstädning.

2. Sju små valpar och fyra stora vovvar  (Geisha, Atreyu, Tria och Apachie) ska klippas och badas i helgen. För till veckan ska valparna till veterinären och sedan är det valpleveranser som gäller. Det blir en tripp för Peter och Johan till Strömstad för leverans av våra blivande norska valpar nästa lördag. Nästa helg är det även parning på gång, vilket är orsaken till att Apachie också behöver fixas. Inte varje helg han har dejt med en tjusig tjej, minsann. Klart han måste vara fin, killen!

3. Förhoppningsvis får vi besök av fler valpköpare i helgen och under veckan som kommer också. Alla killar är inte bokade ännu så på lördag har vi annonser i de lokala dagstidningarna. Det är väl inte den bästa tiden på året att sälja valpar (fattigt efter jul och kallt i januari) men vi hoppas ändå att våra fina killar ska få bra hem så snart som möjligt. Första tiden är ju viktig för präglingen. Så håll tummarna!

4. Vårt halvfärdiga renoveringsprojekt i köket måste valpsäkras så att de sju små vildarna får lite mer golvyta att röra sig på. Det börjar bli lite för liten plats för dem i valprummet och hallen att springa på nu när de börjar vara större. Ute är de visserligen ett par gånger varje dag men de är lite för små för några längre stunder i snön och vinterkylan.

Ja, herregud vilken lista. *Pust* Bäst att jag slutar blogga och sätter fart!

Ha en riktigt skön helg, vänner!


1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Fullt upp hos dig, läser jag.

Ha en bra helg!

Anna-Karin