onsdag 19 december 2012

VAV-ledigt

Eller ledigt och ledigt ...? Ja, det beror ju lite på hur man ser det, förstås. Det är väl ungefär samma sak som när man är "barnledig" - Vem sjutton är ledig då? Finns väl inte mycket som är så uppslukande? Nåja, jag har i alla fall lagt det mesta förlagsjobbet på hyllan medan jag har vård av valpar (VAV).


Geishamor är en jätteduktig mamma men kräver min uppmärksamhet och uppassning på nätterna. Ungefär varannan timme vill hon nämligen ut för att göra sina behov. Självklart - Hon både dricker ju ovanligt mycket vatten och äter mer än vanligt för att hålla igång mjölkproduktionen till alla sina små. Men varje gång jag har henne ute så blir det full fart på både valpar och resten av flocken. Och jag blir kall och pigg - Sort of. Oftast tar det närmare en timme innan jag lyckats somna om igen. Då hinner jag i bästa fall sova en timme innan hon skäller i mitt öra igen. Pust! Ständig sömnbrist gör inte direkt att man blir superskärpt i skallen. Så, så där väldigt mycket nyttigt blir det inte gjort här om dagarna. Va??? Är det jul snart? Ojdå ... Ja, i år lär det inte bli så mycket städning och pynt. Vi får ta det lite som det är. Vi har i alla fall lyckats genomföra ett roligt julklappsprojekt åt alla våra kidz (skvallrar efter jul) så några galna shoppingturer på köpcentrum behöver det inte bli i år - på gott och ont. Jag klagar inte. Valparna har en underbar förmåga att få mig att vara 100 % närvarande i nuet. Det är så härligt att se dem utvecklas!



Vår lilla gotjej Jazz har fått "bada" i handfatet för första gången. 

Mycket knäsittande på golvet blir det. Härligt att få uppleva livets under på nära håll!
Geisha gillar när hela gänget får vara i köket. Hon är nog lite sällskapssjuk ibland ... :)



2 kommentarer:

bosseliden sa...

Det ser så mysigt ut på bilderna.
Undra´ vad det är för hemligt projekt.

Helena Dahlstrand sa...

Ja, det är SÅ mysigt med valparna! :)

Var tvungen att vänta tills efter jul innan jag avslöjade klappsprojektet, Bosse. Men nu har tomten varit till alla barnen: http://copyright-hd.blogspot.se/2012/12/dan-efter-dopparedagen.html