tisdag 4 december 2012

Gamla avdammade drömmar

För 10-12 år sedan så bestämde jag mig för att göra en demoinspelning av 12 av mina egna poplåtar för att skicka till skivbolag och presentera mig själv som låtskrivare. Jag arrade, repade som en galning, anlitade sedan Tommy Tägtgren (som gjort slutmixen på min CD "Älskade ungar") och spelade in i hans studio under en intensiv helg. Av olika skäl blev demon sedan aldrig använd. Jo, en låt från CD:n hann jag lägga ut på Internet som smakprov innan kaoset drog in över mig. Det var "My man" och den låg faktiskt etta på någon internationell billboardlista (minns inte namnet) i flera veckor. Tvåa låg The Ark, som var alldeles nya då. Ja, det var då det. Har bildbevis någonstans men får leta reda på det någon annan gång  :)

Vad var det då som fick mig att inte ens försöka förverkliga mina drömmar? Jo, livet kom liksom emellan med sjukdom, skilsmässa, flytt och div. annat smått och gott som vänder upp och ner på tillvaron. Så den slutmixade masterskivan hamnade i byrån. Eller kanske snarare en flyttlåda eftersom jag och barnen omlokaliserade oss flera gånger de kommande åren. När jag var ensamstående med tre kidz och högskolestuderande blev CD:n liggande ouppackad och nästan bortglömd. Kanske lika bra. Men just idag känner jag mig lite nostalgisk och har jag roat mig med att lägga upp några av låtarna från CD:n i en spellista på YouTube. Så håll till godo med lite pop á la 2001:




4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Cooooolt! :)

bosseliden sa...

Riktigt bra.

Helena Dahlstrand sa...

Tack, vad roligt att höra! Bättre att sprida låtarna än att de ligger och dammar till sig ännu mer ... :)

Anonym sa...

thanks for sharing..

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen