torsdag 15 november 2012

Yey!!!

Jag har just startat en webbutik för Duo Dito Förlags e-böcker på:

www.novellisten.se


I butiken kan man betala med Paypal eller med betalkort och sedan ladda ner e-böckerna direkt. Har du ett manus som du vill publicera som e-bok kan du leja Teuvo Lahtinen (som driver sajten) för att hjälpa till med konverteringen till e-bok. Det gjorde jag. Och Teuvo fixade inte bara e-pubfilerna åt mig, utan han gav sig tiden att instruera så att jag har en chans att göra det själv nästa gång. Heder! 

Vi har ju ännu så länge två e-böcker i vår utgivning: Älskade ungar av mig och Istället för ensam av Teresa Jörgensen som släpptes som e-bok idag. Men det blir snart fler! Efter höstboksläppen (de fysiska böckerna som är på G) ska jag sätta mig och jobba med att konvertera alla de Duodito-böcker som kan tänkas passa för formatet. De böcker som har väldigt mycket illustrationer kommer nog att få vänta tills tekniken utvecklats lite mer. Jag tror kanske att det dröjer innan e-böckerna slår på allvar i Sverige men det ska bli spännande att vara med i utvecklingen!



Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen