fredag 2 november 2012

Music in the air

Varje andetag är en ton och varje hjärtslag en rytm. Min hjärna är helt inställd på att memorera sångtexter och melodislingorna tar plats i mitt huvud även när jag sover. Ja, nu är det musik i luften här hemma. Jag börjar få liiite nerver inför spelningen på Hasse och Cattis 100-årsfest nästa helg. Att framträda inför ett helt gäng musiker är bland det häftigaste som finns! Hmm ... om allt går bra, vill säga. Jaja, vi kan ju bara göra vårt bästa ...  :)

Spellistan består mest av blues den här gången och det älskar jag! Peter och jag framträder inte så väldigt ofta nu för tiden. Musiken har helt enkelt fått stryka på foten när annat i livet tagit över. Ändå så var det faktiskt som Duo Dito Rocktrubadurerna allt började för snart 7 år sedan, då Peter och jag träffades och föll för varandra. Mer om vår kärlekshistoria ska jag berätta i morgon då vi firar 6-årig bröllopsdag. Men nu måste jag sätta fart annat Duodito-jobb. Ska börja med att skriva en offert på ett regiuppdrag av en filminspelning med skådespelare ur teatergruppen ETIKetterna. Inspelningen är planerad efter årsskiftet (under förutsättning att projektet blir beviljat EU-bidrag) och är en utbildningsfilm för AT-läkare och annan vårdpersonal i Falkenberg om suicidstegen. Spännande!

Ha en riktigt bra dag! Skickar med en av mina egna låtar på vägen: "Walk with me" från cd:n "Here I am" som kom ut 2001.




Inga kommentarer: