tisdag 16 oktober 2012

Hundvakt och höstväder

Ska tillbringa några lediga hundvaktardagar hos min pappa utanför Västervik. Ganska skönt att komma hemifrån en sväng, faktiskt. Jag har intensiva tankar fram och tillbaka på ett par framtidsplaner: En plan när det gäller utveckling av företaget och så min romanidé som inte vill släppa taget. Låter tankarna härja fritt och skriver små lappar. Har ju ingen dator med mig så jag kan inte jobba "på riktigt" men lånar pappas för mailkoll och nöjessurf. Härligt befriande att inte kunna jobba. Och en smula frustrerande. Men mest av allt nyttigt, skulle jag tro! :)

Igår var det riktigt busväder med massor av regn men idag verkar det klarna upp. Ska ta med mig kameran och gå en sväng med Uno snart. Ha en riktigt bra dag!


LIV

Höstgrå regndagar då ljuset knappast når fram till jorden
Jag längtar efter sommardagar med surrande humlor
Eller första snön på taket och strålande vintersol 
Eller i alla fall något som kan lysa upp mitt liv

Längtar - saknar - åtrår - kämpar
Vill försöka nå fram till nästa mål
 Är alltid på väg in i framtiden
Men det är nu livet pågår
Stannar upp
Andas in
Livet är
NU


Ett avklätt "Livets träd" inför vintervilan.

En av årets sista, vackra Nyponrosor.

Både pappa och Uno i regnvädret.

Soluppgången bakom hustaken idag.

Uno i morgondaggen: Vart tog husse vägen?

Sol efter flera dagars våldsamt skyfall - Ljuvligt!!!




Inga kommentarer: