fredag 12 oktober 2012

Glittrande vatten

Jag älskar den här tiden på året! I alla fall de dagar då luften är klar och solen skiner från en djupblå himmel på färgstarka löv och på frost som glittrar i gräset. Som igår. Hade två trevliga möten i Jönköping och hade egentligen tänkt mig en shoppingsväng på stan mellan dessa. I stället blev jag sittande med en Loka vid kanalen och bara njöt av det vackra höstvädret. Där har man alldeles fantastisk utsikt med kanalen framför sig, Vättern åt ena hållet och Munksjön åt det andra. Det finns knappast något som har så avstressande effekt på mig som vågskvalp, porlande, vackra vattenspeglar och obrutna horisonter. I nästa liv vill jag bo vid havet! Eller åtminstone vid en stor sjö. Får nog satsa på att bli återfödd som fiskmås ... :)

Möte nummer ett var en trevlig lunchdate på kulturhuset Spira med Eva Holmquist. Hon är författare och har nyligen startat Ordspira förlag där hon i våras gav ut sin Kedjor känns bara när du rör dig som är den första delen i en planerad serie om rymdskeppet Diligentia. God mat och mycket bokprat blev det! Möte nummer två var med min favoritteaterdirektör där en hel del framtidsplaner avhandlades. Förhoppningsvis kan vi få ett filmprojekt att sätta tänderna i efter årsskiftet. Spännande!

Idag ska jag försöka hinna få undan lite bokföring och mailsvar. Och i helgen ska jag tvätta och städa av lite. På söndag åker jag nämligen till min pappa för att vara hundvakt och blir förmodligen borta hela nästa vecka. Tänker inte ta med mig datorn men kameran ska definitivt packas. Bilden nedan tog jag i Solstaström vid den här tiden på året för några år sedan. Kan världen vara så mycket vackrare?


2 kommentarer:

Eva Holmquist sa...

Det var verkligen en trevlig lunchdate så det måste vi göra om framöver... :-)
Kram Eva

Helena Dahlstrand sa...

Detsamma, Eva!
Kram!