måndag 24 september 2012

Nätverkar du?

Det här med sociala medier är viktigt: "Syns du inte så finns du inte". Och visst är det väl så! Att företagets webbsidorna är snygga, lättmanövrerade och uppdaterade är så klart viktigt. Men hur ska man avgöra vilka av alla dessa andra nätverkssidor som är viktiga att prioritera? Det börjar ju finnas ganska många vid det här laget ...

Både jag själv och vårt företags två verksamheter (Dou Dito Förlag och Bokeri.se) finns på Twitter, Branch Out och nu senast LinkedIn. Och sedan är det alla dessa skrivarsajter, som exv. Kapitel1, 1av3. Coola Quinnor och föreningen Egenutgivare är också fantastiskt bra. Ja, så är det är Facebook, förstås. Ett forum som jag, till skillnad från de flesta andra nätverken, faktiskt använder dagligen både för privata ändamål och för marknadsföring/information för företaget. Under Facebook-taket finns i sin tur en hel massa grupper och sidor som är mycket intressanta att följa. Har ofta FB öppet i bakgrunden medan jag jobbar men måste erkänna att jag sällan är delaktig i diskussioner eller kommenterar andras inlägg.

Att vara aktiv i ett forum är ju en förutsättning för att nätverkandet ska fungera och tar en hel massa tid i anspråk. Och en blogg bör man ju också ha. Men för att få följare så måste man ju skriva ofta och kommentera andras bloggar regelbundet. Jag för min del bloggar väldigt oregelbundet och då blir det mest för min egen skull - även om jag till min förvåning enligt statistiken, faktiskt blir läst av ganska många. Jag har svårt att hinna med alla webbaktiviteter. Därför är jag himla nyfiken på hur ni andra gör!

  • Vilka nätverk prioriterar du?
  • Hur mycket tid/veckan lägger du på att blogga och nätverka?
  • Vad driver dig? Att det är roligt/stimulerande. Att skapa kontakter? Något annat?
Berätta gärna för mig om dina erfarenheter!


Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen