fredag 28 september 2012

Det bästa jag vet


Det bästa jag vet
Är att vakna när morgonen gryr
Och känna att dan som ligger framför mig
Är full av äventyr

Det bästa jag vet
Är att vara med dem som jag älskar mest
När alla mår bra och finns helt nära mig
Då trivs jag allra bäst

Men det värsta jag vet är att INTE veta
Att känna mig hjälplös och sårbar
Det värsta jag vet är att hopplöst leta
Efter svårfunna svar
På alla frågor jag har

Det bästa jag vet
Är att känna att allt är i harmoni
När jag kan leva i nuet utan oro och stress
När jag kan höra livets melodi
                     
Det är det bästa jag vet!


Text & musik - Sång & gitarr: Helena Dahlstrand

(Ett av spåren från min CD "Älskade ungar" som självbiografin med samma namn är baserad på. Bok och CD gavs ut på Gravander & Widerlövs förlag 2000 och handlar om hur det kan vara att leva med barn som har särskilda behov i familjen. Hette Simonsson innan jag gifte mig Dahlstrand ... :)

Inga kommentarer: