torsdag 27 september 2012

Bokmässefeber

"Alla barnen åker på bokmässa - utom Helena som knappt kan stå på bena"


Tycker lite synd om mig själv! Vågade inte planera in något massivt bokmässeprogram tidigare i våras/somras då jag var då jag var i allt annat än högform på grund av blodtryck och blodsockerförhöjning. (Av samma anledning blev jag ju tvungen att skjuta på releasen av min roman Barndomsarv som egentligen skulle ha släppts i samband med mässan.) Efter att ha lagt om till LCHF-kost så är jag nu i SÅ mycket bättre grundform och hade tänkt mig att åtminstone åka ner över lördagen. Då kommer det en redig höstförkylning som ett paket på posten. Suck! Nog för att de flesta omkring mig drabbats av Bokmässefeber men jag trodde inte jag skulle åka på det riktigt så bokstavligt. Det är visst inte meningen att jag ska åka på någon Bokmässa ... :(

Hör du till de lyckliga som kommer att kunna besöka Bokmässan i år? I så fall vill jag tipsa om ett par montrar du bara inte får missa:


D04:11 - MinBok.nu 
Gillar du att skriva dikter och vill få chansen att bli publicerad i en poesiantologi som kommer att ges ut i samarbete mellan MinBok.nu och Bokeri.se nästa år? Då ska du passa på att få veta mer om Poesi Projektet 2013 när du besöker denna monter. Hälsa från mig!

Läs mer om projektet på MinBok.nu eller Bokeri.se


 A02:52 - Egenutgivarna








Här hittar du ett gäng sanna entusiaster och en hel massa intressanta böcker. Oavsett om du bara är lässugen eller om du själv har funderingar på att ge ut en bok så måste du bara stanna till i denna monter! Här finns ett par av de böcker jag jobbat med layouten av på sistone, nämligen Eva Holmquists Kedjor känns bara när du rör dig och Helen Lindells debutbok Bortvald.

Läs mer om föreningen Egenutgivarna


Nu ska jag krypa i säng igen och försöka kurera mig. På söndag kväll är det finalvaka i den allmänna omröstningen i Dåtidnovellen och vår fantastiska tävlingsledare Anders Textorius kommer att hitta på en hel massa roligheter på Duo Dito Förlags facebook-sida. För att göra det riktigt spännande så kommer juryns röster läggas till först när den allmänna omröstningen är över. På måndagen den 1/10 så kommer vi kunna kora en segrare. Har du inte läst novellerna och röstat på min favorit ännu? Skynda dig!

Final i Dåtidsnovellen






Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen