fredag 8 juni 2012

Time out


Om någon undrar var jag håller hus så kan jag berätta att jag tvingats ta en ofrivillig time out. Efter en vinter med mycket stor arbetsbelastning och framför allt alldeles för mycket strul på det privata planet så har min kropp nu utlyst generalstrejk. Varningarna har förstås funnits en längre tid men då jag valt att ignorera dem så sitter jag nu med ett galet högt blodtryck, yrsel och diverse andra jobbiga symptom. Kan ju inte sjukskriva mig helt men kommer endast att jobba med det allra nödvändigast de närmaste månaderna. Det innebär att alla Duo Ditos böcker (och min egen thriller) troligtvis måste skjutas på. Trist men nödvändigt!

Hoppas det blir en härlig sommar och att jag snart kan ta tag i allt med nya krafter!

7 kommentarer:

Habowoodfrun sa...

Det låter inte roligt alls. Men man ska lyssna på kroppens signaler, så koppla av så mycket du bara kan.
Ta en dag i taget och njut av det stora i det lilla, så ska du se att allt blir bra igen :)

Kramar Ann

Mångmamma sa...

Säger som Ann - ta hand om dig!

Helena Dahlstrand sa...

Tack vänner! Ja, nu blir det Vila med stort V ... :)

margareta börjesson sa...

Vila med stort V behöver du nu, ta igen dig och kom igen med nya krafter till hösten! Kram på dig/Margareta

Helena Dahlstrand sa...

Tack Margareta!

Ha en riktigt skön sommar alla!!!

Eva Holmquist sa...

Krya på dig Helena!
Ha en riktigt vilsam sommar!

Helena Dahlstrand sa...

Tack! Det samma Eva! :)

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen