måndag 7 maj 2012

Blygsamhet ger inga stjärnor på himlen

Jag har fått en utmaning från Desirée Fredlund som hon i sin tur fått från Maria Engelwinge. Så här skriver de: Blygsamhet ger inga stjärnor på himlen. Vidare säger utmaningen: Det ni ska göra är en lista på saker ni är bra på, minst åtta grejer ska vara med. Självklart är det frivilligt. Att jag valde just er beror på att jag har en känsla av att ni inte alltid ger er själva cred och jag vill att ni ska sola er lite i glansen av era underbara personligheter:).

Tjoho. Jag som är så himla bra på att på att ge mig själv cred - NOT!!! Tuff utmaning men det är bara att kasta sig ut. *Jag kan flyga. Jag kan flyga.*

  1. Jag är bra på att anta utmaningar. Bangar nästan aldrig - På gott och ont ... ;)
  2. När jag väjer att förverkliga en av mina många visioner så ger jag mig inte förrän jag lyckats.
  3. Brukar kunna entuiasmera folk och få dem att tro på sig själva i olika sammanhang. Just därför tror jag att jag är ganska bra i mina uppdrag som skrivkursledare, regissör och skrivarcoach.
  4. Jag är oftast alldeles oerhöst bra på att fokusera på min uppgift. (Om min familj tycker att detta är bra eller ej, låter jag vara osagt då jag allt för ofta försvinner in i min egen värld då jag jobbar med ett projekt.)
  5. Är expert på att skjuta upp saker och ting men missar sällan en deadline - även om det nästan tar kål på mig ibland nu för tiden.
  6. Jag brukar vara bra på att se möjligheter istället för problem. För tillfället måste jag dock erkänna att jag är lite för trött för att vara positiv i alla lägen. Måste nog ta en paus och ladda batterierna snart - något som jag faktiskt blivit om inte bättre på att göra med åren så i alla fall mer medveten om behovet av att göra detta.
  7. Är riktigt bra på att ta omtag. Det vill säga att omgruppera mig och göra nya planer och hitta andra lösningar när det behövs. Funkar inte min första plan så ser jag till att hitta andra vägar.
  8. Är fantastiskt bra på att se till att få många bollar i luften. Jag försöker lära mig att inse att de fem bollar jag tänkt mig att hålla igång allt för ofta förökas med en massa alldeles oplanerade bollar. Som sjukdom, akuta familjesituationer eller andra eldar som måste släckas. En dag kanske jag lyckas lära mig jonglera. Skam den som ger sig!
Jag har inte så många bloggvänner som inte redan fått denna utmaning men jag skickar vidare till: Hmm ... Kommer inte på en enda en som inte redan svarat!  Så detta får bli en allmän utmaning: Du som läser detta - Skriv på din blogg, webbsida eller här! Nu är det er tur. Kör så det ryker och skicka vidare!





    Inga kommentarer: