fredag 13 april 2012

Fredagen den 13:de


Efter en absolut galen vecka med typ 1000 akutsituationer att hantera känner jag mig inte särskilt orolig för att just denna dag ska vara extra olycksdrabbad. Men för att inte utmana ödet så säger jag inget som "det kan inte bli värre" eller "det är bara skrock". Istället så lutar jag mig mot vetenskapen som kommit fram till att under fredagen den 13:de inträffar det faktiskt procentuellt färre olyckor än andra dagar. (Läs själv här: Artikel i DN ). Men som sagt var - man ska aldrig utmana ödet så därför har jag inga som helst planer på att gå under stegar idag. Faktum är att jag inte planerar att göra något annat än att slita som ett djur med att försöka få färdigt layouten av e-tidningen Bokerinytt denna helg. Publicering på söndag. Efter denna galna vecka så ligger jag så mycket efter att det kommer innebära 20 timmars pass med total fokusering om jag ska ha en chans att lyckas. Så hör ni inget av mig på ett tag så beror det förhoppningsvis inte på att jag drabbats av fredagen den 13:de utan helt enkelt på att jag inte har tid att svara på telefon eller mail ... :)

När jag jobbat färdigt med Bokerinytt så hoppas jag att våren kommit tillbaka. Ha en skön helg alla!


Förra helgen var det nysnö på fälten i Forserum.

Kallt men skön vintersol. Längtar efter sommaren!

Min duktiga Tria (snart 6 mån) och Atreyu sitter fint och väntar på belöning.


Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen