onsdag 28 mars 2012

Vårstädning

Efter att ha levt i ett veritabelt byggkaos i åratal nu så måste jag bara passa på att föreviga vårt sovrum när det är någorlunda presentabelt. Med Bokerirummen på övervåningen och vårt sovrum i tillbygget "nästan" klart (saknas som vanligt en hel del lister och småfix) så börjar det nästan kännas som om det finns ett ljus i byggeritunneln nu. Kanske kan de här bilderna fungera som påminnelse nästa gång vi bara måste ha en uppställningsplats för div. möbler och grejer för att komma vidare? Det är härligt att ha en oas att krypa in i när man vill vara lite i fred från hundar och ungar i vårt röriga hem!

Näst på tur står en uppfräschning av köket. Förhoppningsvis blir det varmt så att vi kan byta fönster under påsk. Då kan vi måla och tapetsera köket sedan. Antikgrått ska det bli. I sommar blir det utejobb med fasaden. På en sida återstår det att byta fönster och panel. Lockläckt ska målas och spikas runt om. I höst ska vi riva den tillfälliga väggen i gamla vardagsrummet som åkte upp för att alla boendebarn skulle få egna rum. Nu har vi ju faktiskt inte så många barn kvar hemma så då kan det få bli ett mysigt tv-rum istället. Byggprojektet i vinterträdgården (den tillbyggda vinkeln på baksidan) kommer däremot att få lov att vänta tills i vinter eller nästa sommar. Det är inte bara dyrt att bygga - Det tar tid och energi också! Pust ...

Vet ni vad det absolut skönaste med att bli färdig ska bli? Inte i första hand att ha en massa mer plats (även om det ska bli alldeles underbart!) utan att slippa allt det där förbaskade byggdammet som nu lägger sig i tjocka lager på mindre än ett dygn. Gissa om jag längtar efter att få göra en helt vanlig vårstädning! :)


Min myshörna

Peters dito

Har äntligen gjort plats för mitt ärvda sminkbord. Najs!

Projekt "Vinterträdgård" får vänta


Vårt gamla timmerhus som är både om- och tillbyggt

2 kommentarer:

Anitha Östlund sa...

Åh vad vackert du bor.
Vi har byggt på vårt hus och står också i byggdamm till höfterna. Det är mycket som ska klaffa. Att jag är utan jobb blir extrajobbigt ekonomiskt sett, men jag hoppas att något förlag skall hitta till mig, eller jag till dem.
Du hittar vårt projekt här http://anithaostlund.se/renoveringen-av-vart-hus.html
Hm, det är dags att uppdatera hemsidan ser jag. Vårt husbygge har kommit en liten bit längre än så.
Kika in här: http://speed-bygg-o-plat.se/pagaende-projekt.html

Det ska bli skönt när ungarna flyttar upp och får egna rum. Just nu trängs alla tre i ett.
Ha det gott, och lycka till med boken
Kram

Helena Dahlstrand sa...

Oj, vilket byggprojekt ni har att slita med!!! Snacka om att vårat lilla projekt bara är en liten bris mot att bygga på huset. MEN vad fint det kommer att bli när ni är färdiga! Så läckert!!!

Ja, en storsäljare på ett storförlag med känningar utomlands hade inte suttit helt fel ... ;)

Tack det samma vännen!
Kram