söndag 18 mars 2012

Beslutsångest

Här kommer - efter mycket velande, grubblande och testande i helgen - ett förslag på ännu en titel och ett omslag som jag tror att jag kan leva med. Kanske, eventuellt ... ? Hinner ju ändra mig ett par gånger till - både när det gäller omslag och när det gäller titel! Men nu får det vila lite. Så där särskilt mycket annat har det faktiskt inte blivit gjort under min lediga helg denna gång. Men det gör inte så mycket för nu har jag hittat min inspiration till det här skrivprojektet igen. En intensiv arbetsvecka ligger framför mig och då finns inte tid att jobba med skapande för egen räkning. Tur att jag gillar mitt jobb - också ... :)


Barndomsarv
Det är högsommar och årets värmebölja har lindat in Falun med omnejd i ett våtvarmt omslag. Sophia är lycklig när hon säger Ja till Erik i kyrkan. Äntligen verkar alla bitar i hennes liv falla på plats. Men i sommarvärmen väcks förträngda barndomsminnen till liv och för att vinna återupprättelse krävs att gamla synder återgäldas. När Erik försvinner spårlöst blir det starten på ett ihärdigt sökande efter sanningen. Sophia tänker inte ge sig förrän hon har svar på alla frågor!

Barndomsarv är Helena Dahlstrands debutroman. Hon har tidigare gett ut två självbiografier: Älskade ungar (2000) och Ska det vara så här? (2011).






Och en vykortsskiss för marknadsföring råkade det visst bli också. Och nu tror jag faktiskt att jag bestämt mig för jag gillar verkligen den här versionen. Nu ska jag sova på saken - Nattinatt  ... :)




2 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Hej igen!

Tack för att du tog mina synpunkter på baksidestexten så bra - det är ju faktiskt enbart välment! :)

Jag gillar detta omslaget också och det här känns mer som känslan du vill åt, på något sätt. Ett lite grubblande barn... Underbart grön färg också.

Och du, nu har jag läst vykortstexten. Otroligt mycket bättre, hemskare och mer personligt än baksidestexten. Jag tror inte ens att jag vill/vågar läsa boken - så illa berörd blir jag. DEN känslan ska framgå av baksidan!!!! Det här tror jag griper tag i många.

Denna titel är också bättre tycker jag, men fortfarande kort... Ett ord till kanske...? ;)

Men vykortstexten ryser jag ännu åt. Ta till dig det och fundera vidare på baksidan. Jag som inte känner dig och faktiskt knappt alls vet vad boken handlar om ryser ända upp i nackhåren... Huuuu...

Helena Dahlstrand sa...

STORT tack Joanna!!! För att du är modig och vågar säga vad du tycker! Och för att du genom det gav mig en idé till den eländiga baksidestexten ... :) Det får helt enkelt bli ett utdrag ur berättelsen som presentation av boken på baksidan. Hoppas att det ska fungera bättre!

http://copyright-hd.blogspot.se/2012/03/nu-har-jag-bestamt-mig.html

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen