lördag 24 december 2011

Jullov - Jippie!

Nu tänker jag ta en hel veckas jullov och kommer endast att sköta bokbeställningar fram till den 2/1 nästa år. Det är den första hela ledighet som jag haft sedan vi startade upp förlaget för nästan exakt två år sedan. Om vi bortser från min sjukskrivning i höstas, då vill säga. Men nyopererad med feber, skenande blodtryck och läckande sårvätska så njuter man inte direkt av någon ledighet så det borde inte räknas, tycker jag ... :) Jag ska umgås med familjen, ta promenader med hundarna i dagsljus och fixa med vårt tillbygge. Och så ska jag njuta av att läsa bara för nöjets skull och se massor av filmer som jag inte hunnit se i höst. Oj, vad en vecka kommer att gå fort!

Idag kom (nästan) alla våra stora kidz med respektive = 9 pers till lunch. Väckte min man (kocken) med lite julkaffe på sängen. Till middag blir vi för ovanlighetens skull bara 4. Undrar hur många vi kommer att bli nästa år? Peter har ju fyra barn och jag tre, alla är mellan 16-23 så det står väl inte på förrän det inte bara är pojk- och flickvänner som kommer med. Har lite svårt att fatta att man snart kan bli mor- eller farmor men så är det ju faktiskt! Faktum är att jag blir "plast-mormor" redan direkt efter årsskiftet då min fosterflicka (som bodde hos mig och mitt ex under några år när hon var i tonåren) kommer att bli mamma. 3/1 är det planerat till och det ska bli SÅ spännande!

I morgon ska det badas och klippas valpar och på annandagen vinkar vi av lilla Mira "Mirakel" som ska flytta till Vetlanda. Bobo "Bonus" flyttar till Norge men inte förrän efter nyår. Lilla Tria "Triumf" ska bo kvar hos oss. Man bli lätt lite fjompig inför de där små, söta pälsbollarna. Peter har köpt ett väldigt rosa skinnhalsband med hjärtan på till Tria och jag kunde inte låta bli att köpa en tomtedräkt. Men valparna är ju så bedårande och växer så fort att det gäller att passa på! Det är väl en stor fördel med att få barnbarn. Dem kan man skämma bort och fjompa med ett bra tag. För visst är väl det en mor- eller farmors privilegium?



Sanna & lilla tomtenissa Tria


Anna och Annas ...

... sambo Jocke.


Jocke Dahlis


Ida väntar på julklappar ...



... och Johan också!


Stefan satsar på must och nubbe till lunchen.



Tomtefar "himself" fick både whiskey och en ny mössa.

En God fortsättning på Julen och ett Gott Nytt År
önskar jag alla mina vänner!

3 kommentarer:

My Myself and I sa...

Önskar god fortsättning till er alla!

Anitha Östlund sa...

God fortsättning på julen, och ha det nu härligt lugnt när du har jullov.
Jag har jullov med småttingarna tills den 10 jan., så jag skall INTE klaga.
Kram

Helena Dahlstrand sa...

Tack Desirée och Anitha! Det samma!!!