lördag 22 oktober 2011

Jobb, jobb, jobb ...

Orsaker till att man inte lyckas skapa utrymme för att skriva kan vara många. Ibland verkliga och ibland bara undanflykter. För min del beror det mest på tidsbrist och lite låg energi för närvarande. Hade bestämt mig för att avsätta tid för mitt eget skrivande i somras men började bygga på Bokeri.se (vår Internetbokhandel) i stället. Dagen efter vi öppnat sajten åkte jag på en jobbig blindtarmsinflammation med en hel del komplikationer. Snacka om dålig timing! Det är nu ett par månader sedan och jag börjar komma igång igen men har inte riktigt hämtat mig ännu. I vanliga fall så gillar jag verkligen att vara min egen boss men när man blir lite mer långvarigt sjuk så är det inte särskilt kul! :( Även om vi är två i Duo Dito så har vi ju inte riktigt möjlighet att rycka in och göra allt den andre gör. Jag kan inte ekonomi och Peter kan inte layout. Att leja in någon är på tok för dyrt. Därför är alla Duo Dito Förlags höstböcker tyvärr försenade. Antologin Nutidsnovellen 2010-11 är nästan klar för tryck och kommer ut i november. De andra får dessvärre lov att vänta lite. Av hälsoskäl kan jag inte tillåta mig att stressa så det är bara att ta det lite lagom. Tur att man älskar sitt jobb! Just nu gör jag sista finputsen inför tryck av Desirée Fredlunds roman MY (Bokeris förlags första uppdrag) som ska gå till provtryck på måndag. Ungefär så här kommer det att bli:
MY är en roman om en alldeles speciell kvinna fylld av charm, passion och oväntade handlingar. Den är skriven av en annan mycket speciell kvinna; Desirée Fredlund, som nu gör sin debut som romanförfattare. Hon är tidigare publicerad av Duo Dito Förlag med inspirationsboken Refuserad - Från amatör till proffs i den ädla konsten att inte bli publicerad som författare. Romanen om MY kommer ut i november på Bokeri Förlag och är en alldeles unik, exklusiv förstautgåva som INTE är till salu - utan måste förtjänas! Läs mer om detta på Desirées blogg: My Myself and I. Men du som vill köpa boken kommer att få chansen då andraupplagan kommer ut strax före jul via Desirées alldeles eget, nystartade Giggi Hill Förlag . MY kommer då bl.a. att finnas för beställning i vår Bokeributik.

2 kommentarer:

Yohannah sa...

Hej!
Det är jobbigt när saker i ens liv rörs till så där. Skönt att du i alla fall mår lite bättre nu.

Helena Dahlstrand sa...

Tack Yohannah! Ja, men snart är det nog full fart igen ... :)