fredag 13 november 2009

Nu är det bestämt!

2000 gav jag ut ”Älskade ungar” på Gravander & Widerlöv förlag. Det är en självbiografi (baserad på 12 av mina egna sånger) där jag berättar om hur det kan vara att leva med neuropsykiatriska funktionshinder i familjen. Den första upplagan är slutsåld men nu ger jag ut en andra upplaga i egen regi. Under de tio år som gått har det förstås hunnit hända mycket i vårt liv och jag kommer därför att skriva ett aktuellt tillägg tillsammans med min dotter Sanna, 19 år, som har diagnosen högfungerande autism och ADD.

Parallellt jobbar jag med förberedelserna inför en föreläsningsserie i samarbete med Medborgarskolan i Jönköping som är planerad under våren. Hur fungerar det egentligen med skolans, vårdens och samhällets stöd? Vilka konsekvenser kan det bli av att ha ett barn med ett funktionshinder i familjen? Vad händer när allt rasar och hela familjens liv plötsligt styrs av depression, tvångs- och självskadebeteende?

”Älskade ungar – Ett annat perspektiv” kommer ut i början av 2010 - Så håll ögon och öron öppna!

Inga kommentarer: