söndag 25 oktober 2009

TV-vanor

Jag måste erkänna att jag är periodare. Ja, när det gäller TV-tittande, alltså! I ärlighetens namn gäller det en hel del annat också (som läsning, skrivande, musik mm) men nu är det mina tv-vanor jag funderat över.

På sommaren tittar jag knappt alls på TV. Kanske en film ibland om det regnar ute och är något intressant som jag inte sett. Under mina intensivaste skrivperioder måste jag påminna mig om att kolla åtminstone nyheterna någon gång ibland. Sedan har jag perioder då jag tittar en hel del på tv. Ofta är det under den mörka årstiden och/eller då jag jobbar mer med redigeringar. Inte så att jag följer serier slaviskt men visst försöker man hålla sig med. Här är några av program jag gillar att se på:

IDOL
Det är riktigt kul att följa artisternas utveckling. Är helt fascinerad av vilken kvalitet de håller i år jämfört med tidigare!

KÖRSLAGET
Sångarglädje på hög nivå. Är sur på mig själv för att jag missade Amy Diamonds uttagning i Jönköping. Iofs är det kanske lika bra eftersom min absoluta favorit är Olas manskör... :)

OSKYLDIGT DÖMD
Den bästa svenska produktion i genren på länge!

BECK, WALLANDER och en hel del andra krimmare...
Tittade ett par avsnitt på KOMMISSARIEN VID HAVET men bliv allt för störd av alla tyska skådespelare som dubbats till svenska. Annars gillar jag JORDAN, CSI, NCIS, MORDKOMMISIONEN mfl.

PARLAMENTET, SÅ SKA DET LÅTA, SCRUBS, CITY AKUTEN, TOPMODELL, HUNDCOACHEN, MANNEN SOM TALAR MED HUNDAR - Ren underhållning och tidsfördriv...

UPPDRAG GRASKNIG, DEBATT, SKVALAN (med Fredrik Skvalan), EFER TIO (med Malou von Siverts), BABEL, KOBRA för att hålla sig lite med i vad som händer i samhället och kultursverige.

Vad tittar du på?

2 kommentarer:

Cornelias Cottage sa...

Bonde söker fru har jag kollat på i veckan, något annat har jag inte haft tid till. Jo - jag somnade till Postkodlotteriet i fredags tror jag =)

Önskar dig en skön söndagskväll! Kram

Helena Dahlstrand sa...

Bonde söker fru är en av mina killars favoritprogram! Det kanske vore något för dig, Cornelia? Ett effektivt sätt att få den där mörka, långa, stiliga (polis)mannen att hitta hem till dig... :)

Höstkram / Helena