tisdag 6 oktober 2009

Fragment av liv...

Vi har samlat många, korta texter under en tid nu. De är skrivna av mig själv och min 18-åriga dotter Sanna. Små fragment som skildrar livssituationer, djupa känslor, vår relation till varandra / familj / vänner och vår ständiga kamp mot samhället. Nu ska jag försöka sammanställa alla dessa fragment till en helhet. Att ha någon i familjen som har neuropsykiatriska funktionshinder påverkar hela livet. Detta kommer att bli vårt inlägg i samhällsdebatten. Arbetsnamnet på projektet är "Uppväxt(s)år".

Du är hopplös, patetisk och vidrig!
Det är det rösterna i mitt huvud säger
Varje dag hör jag dem: Rösterna
som nästan skriker

Jag dväljs i mörker även de bra dagarna
Det enda som får tyst på rösterna
är känslan av när nålen rispas mot min hud
Hårdare och hårdare trycker jag


© Susanna S -09

Är du nyfiken på bakgrunden kan du läsa "Små barn, små bekymmer..." eller ett smakprov ur "Älskade ungar" i pdf här nedan!

Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen