söndag 20 september 2009

Söndagsblues

Vaknar alldeles för tidigt, med en dov huvudvärk. Och inte den sorten som man kan få betala med efter en trevlig kväll - Nejdå, om det vore så ändå. Nere i köket har våra söta hanhundar lyckats öppna dörren till matsalen (där de normalt är portförbjudna) och pissat ner precis överallt. Det gäller ju att märka revir när man får chansen! En liten nätt bajshög har någon av dem också lyckats åstadkomma. Jippie - Innan jag ens hunnit få i mig min första, livsviktiga kopp morgonkaffe, är det alltså städning som gäller. Ingen bra början på dagen!

Sätter mig vid datorn och jobbar lite håglöst. Försöker skriva ut lite adresslablar men den svarta färgpatronen är nästan slut. Pust. Måste försöka att komma ihåg att köpa ny i morgon! Gör lite finputs på manuset men tappar lusten och läser i stället mina skrivgruppsmedlemars inskickade uppgifter. Det är roligt. Får lite mer energi och sätter på en vittvätt. Sedan råkar jag se mig omkring. Usch! Det behövs verkligen städas i huset. Suck...

Jag brukar verkligen gilla söndagar. Tror att det är viktigt att låta söndagar vara vilodagar. En dag som ska användas på för att ladda batterierna inför kommande vecka. Inga måsten men mycket lust. Hm... Vad har jag lust till? Är riktigt trött och less. Känner ingen vidare lust alls. Men nu vet jag! Jag vilar middag idag. Hoppas verkligen att jag kan somna till en stund. För då kanske jag kan vakna på rätt sida sedan!

Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen