lördag 5 september 2009

Nya utmaningar!

Idag är hela familjen (utom jag) med och arrangerar Forserum Brukshunds Klubbs första nationella agility tävling. STORT! Jag är ensam hemma, vaktar våra hundar och ska försöka sammanställa mina planer och göra de sista förberedelserna inför kursstarterna i kreativt skrivande och filmmanusförfattande. Kurserna kör igång via Medborgarskolan i Jönköping på måndag med mig som ledare. Har samlat idéer och skrivövningar hela sommaren och läst lite nybörjarlitteratur för att försöka hitta rätt nivå. Whihi... Spännande men svårt!

Spännande - eftersom det är första gången jag provar på att lära ut lite av allt det jag själv lärt mig just inom det här området under årens lopp. Och spännande - eftersom jag verkligen brinner för ämnet! Svårt - eftersom det är nästan är omöjligt att veta var jag ska lägga nivån på undervisningen. Och ännu svårare för att jag inser att detaljplaneringen faktiskt måste vänta tills jag vet vad grupperna vill = Nervöst. Peter (min man) är orolig att jag kommer förbereda lektioner som ligger på högskolenivå (vilket iofs kan vara en risk eftersom man lätt blir lite miljöskadad) men jag ska försöka behärska mig och lyssna in var deltagarna är. Jag tror inte heller att de uppskattar om jag börjar göra alltför djuplodade narratologiska analyser... :)

Det ska bli riktigt roligt att träffa kursdeltagarna och höra vad de hoppas på att lära sig. Jag hoppas på en inspirerande höst med mycket diskussioner en hel massa skrivande!!!

2 kommentarer:

Cornelias Cottage sa...

Vad roligt att du hittade till min blogg =) Du ska veta att din bok är en av de få som jag läst hela av på K1. Är det platser kvar på kursen??? Kanske jag ska anmäla mig för att komma igång igen och skriva!

Helena Dahlstrand (fd Simonsson) sa...

Jag blev jätteglad när jag hittade dig! Har saknat dig på K1 men faktiskt också lagt ner det mesta själv nu... :)

Jag tror att det finns nån plats på kreativ skrivande och ett par i filmmanusgruppen. Eller fanns i alla fall i mitten av förra veckan... Men kolla med dom på Medborgarskolan!

http://www.medborgarskolan.se/templates/pages/LocalityPage.aspx?lid=680

Kram / Helena (som är ny på bloggande och inte vet om du får det här eller om jag måste skriva på din sida?

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen