onsdag 23 september 2009

Håll tummarna!

Nu går mitt thrillermanus Efterspel ut på sin (första) förlagsvända. Börjar förstås med de största förlagen, så får vi se sedan. Lagom till jul får jag förmodligen besked om det är läge att sänka ribban eller inte. Spännande!

Jag har ju bara skickat in manus till förlag en gång förut. Och då blev jag faktiskt - till min stora glädje och förvåning - antagen direkt. Visserligen var det då ett litet förlag med en smal och med en, för Älskade ungar, passande utgivning. Har med andra ord inte (ännu) någon erfarenhet av refuseringar. Med tanke på en stenhårda konkurrens som råder inom denna genre så räknar jag knappast med samma tur denna gång. Men hoppas kan man ju alltid!

Bäst av allt är att jag med gott samvete kan börja med nya skrivprojekt nu. Det har jag verkligen längtat efter... :)

2 kommentarer:

Cornelias Cottage sa...

Men vad roligt! Ska bli spännande att följa detta =)

Helena Dahlstrand (fd Simonsson) sa...

Mmm... Spännande var ordet! :)