lördag 26 september 2009

Fortsättning följer...

Nu har Sanna och jag tillsammans börjat skriva en fristående fortsättning på Älskade ungar. Sanna är min fantastiskt smarta, modiga och starka, snart 19-åriga dotter med diagnosen högfungerande autism och ADD. Hon kommer att skriva korta texter/dikter från sitt perspektiv av livet. Jag kommer göra det samma från mitt perspektiv. Sedan får vi pussla... Spännande!

Det är faktiskt i första hand Sanna som drivit fram det här projektet. Själv har jag länge tvekat. Dels för att det är jobbigt att skriva om allt tungt som varit. Dels för att det är tufft att lämna ut sig själv och familjens liv. Anledningen till att Sanna trots allt vill jobba med det här, är enkelt uttryck i hennes egna ord - inte mina:


"Det ska inte behöva vara så här. Kan vår historia ändra något eller hjälpa en enda människa - Ja, då är det värt allt!"


I somras skrev jag några texter på temat Små barn, små bekymmer som du kan läsa i pdf här: http://duodito.se/Sma-barn.pdf

Inga kommentarer: