måndag 13 juli 2009

"Älskade ungar" - 10 år sedan sista raden skrevs!

Det är nu ganska precis 10 år sedan jag avslutade arbetet med min självbiografi "Älskade ungar" som handlar om hur det var för oss att leva med barn som har särskilda behov (neuropsykiatriska funktionshinder och astma/allergi) i familjen. Boken är skriven utifrån 12 av mina egna låtar som också spelades in på cd. Den gavs ut 2000 på Gravander och Widerlöv förlag i en första upplaga om 5000 ex och med en option på en lika stor andra upplaga. När sedan förlaget gick i konkurs för ett par år sedan så var första upplagan redan slutsåld och jag begärde tillbaka alla rättigheter med planen att kanske ge ut boken i egen regi någon gång...

Nu är det dags!

Eftersom det fortfarande finns efterfrågan på boken och det verkligen behövs föräldraberättelser så kommer jag att ge ut en andra upplaga under hösten. På 10 år har naturligtvis mycket hunnit hända. Om jag ska skriva ett tillägg i boken eller om jag ska göra en fristående uppföljare vet jag inte riktigt ännu. Vad tror du?

Inga kommentarer:

Etiketter

2014 (1) 2015 (1) 50-årsfest (1) Allan Beddo Band. Jönköping (3) barn (7) benfraktur (5) bloggstafett (1) BOK SM (4) Bokeri Förlag (4) bokeri.se (18) Bokeriassistans (8) bokeributiken (3) Bokerinytt (5) Bokmässan (4) Bokprat (4) bokproduktion (3) bröllopsdag (1) böcker (5) Cattis Frendin (1) copyright HD (38) dans (1) deadline (2) Debatt (7) dikter (8) Disa och Yrsa (2) drömmar (1) Duo Dito Förlag (32) Duo Dito trubadurerna (4) duodito.se (6) Dåtidsnovellen (4) e-bok (1) e-böcker (6) egen utgivning (1) familjen (7) Fantasy (1) filmmanus (1) filmprojekt (2) finalister (2) foto (1) framtiden (6) Framtidsnovellen (10) Funderingar (8) födelsedag (4) författarpresentation (1) Gästbloggare (1) Here I am (1) hundvakt (1) husbygget (5) höst (1) inspiration (2) Jobb (28) jobb. Bokeri (2) jul (3) julklappar (2) Julklappstips (1) Kul (16) Kulturhuset (1) kärlek (5) köksrenovering (4) layout (8) LCHF (9) magisk realism (1) Manusassistans (3) manusstopp (1) midsommar (1) minnen (1) missbruk (2) musik (10) målande (1) nordisk mytologi (1) noveller (2) novelltävling (12) NPF (9) Nutidsnovellen (4) Nytt år (2) paus (1) personligt (107) planer (2) rea (1) recension (2) release (8) semester (3) självmordsförsök (1) Skatteverket (coverband) (1) skrivande (22) Skrivarkurser (14) skrivartävling (7) studier (2) tant (1) Tant de Lux (2) trilogi (1) unga vuxna (1) Utlottning (2) valpar (12) Välkommen (1) vänskap (3) webbdesign (2) webbsidor (2) årskrönika (3) Älskade ungar (2)

Leta i den här bloggen