fredag 3 april 2009

Sent ska syndaren vakna...

Nåja, nu testar jag väl det här med bloggande ändå. Inspirationen kommer från webbsajten Kapitel 1 där Bok SM pågår just nu. Jag är med i tävlingen med min bok "Bröllopsplaner" men hör definitivt till de sämre när det gäller att marknadsföra mig. Kanske ändå en blogg kan vara något? Är inte lite tveksam till denna cyberrymdens ultmata egoboost. Hm... Vem kan tänkas vara intresserad av mitt bloggande? Nej, jag får nog lov slänga in lite bilder, andra texter och kanske lite musik också. Bara för säkerhetsskull, alltså... :)

Hallå! Är du fortfarande kvar? Jaha. Ja, i så fall får jag väl hälsa dig välkommen hit!


Idag är det vår på det småländska höglandet. Solen skiner, snödroppar och krokus exploderar. Det är HELT underbart! Men då kan man väl inte sitta här och blogga? Nej, nu ska jag ta med hundarna ut. Bjuder på ett recept du kan testa. Vällkommen tillbaka!

Levnadsrecept

Ta en smula hopp och rör ner i dina drömmar
Blanda sedan noggrant med lust och energi
Sorgerna och kärleken är inte att förglömma
Låt bitterheten dämpas med en smak för ironi
Ilska, hat och ångest är ganska trista ingredienser
Försök envist ersätta med lite skapande frenesi
Självdistans ska krydda både vinster och förluster
Och så till sist en näve humor - Som pricken över i

//HD

Dagens länktips: http://www.slutet.se/

Inga kommentarer: