måndag 6 april 2009

Dagen D

Idag är det äntligen dags! För nu är det bara fyra timmar kvar tills jag vet om det blev platt fall eller inte. Kl 12.00 kommer nämligen lektörsgruppen att meddela vilka fem böcker de valt ut bland all 500 tävlingsbidrag. Dessa fem kommer, tillsammans med de sex direktkvalificerade, att gå vidare till nästa delfinal i Bok SM -09. Huuu - Vilken spänning!

Egentligen är det helt sjukt att jag sitter här i mitt eget lilla hörn och cyber och är skitnervös. Trodde inte att jag skulle bli ett dugg tävlingnervig MEN det är mycket som står på spel. Vinnaren (och troligen flera av finalisterna) kammar ju hem en tryckt upplaga av boken med utgivning på Piratförlaget. Inte fy skam! Bara att hoppas att mitt lilla psykthriller bidrag har en chans. Och ännu så kan jag ju faktiskt hoppas! Åtminstone några timmar till... :)

Inga kommentarer: